Często zadawane pytania (FAQ)

Oferujemy zarówno produkty malowane, jak i niemalowane — szczegóły dotyczące koloru i powłoki znajdują się w opisie każdego produktu.

  • Większe elementy, takie jak panele wycinane laserowo, dostarczamy niemalowane, aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń powłoki lakierniczej podczas transportu.
  • Jeśli produkt jest malowany wówczas informacja o zastosowanym kolorze (RAL) zawsze podana jest w opisie.
  • Chętnie pomożemy w organizacji procesu malowania — doradzimy, jakie metody najlepiej sprawdzą się przy konkretnych elementach, aby efekt był trwały i estetyczny.

Panele można montować na kilka sposobów, oto najbardziej popularne:

  • Do słupków lub murka przy użyciu systemowych elementów montażowych z naszej oferty pozwalających regulować panel w poziomie (regulacja w pionie dostępna przy odpowiednim, szerszym otworowaniu panelu).elementy montażoweelementy montażoweelementy montażowe
  • Poprzez gięte i otworowane krawędzie, mocując śrubami do słupków lub murka. W momencie składania zamówienia po wybraniu opcji „Gięcie krawędzi” i „Otwory montażowe” wykonamy zagięcie wybranych krawędzi panelu na głębokość 3 cm oraz otwory o średnicy 8 mm rozmieszczone równomiernie po obwodzie w rozstawie co 30 - 40 cm.elementy montażoweelementy montażowe
  • Natomiast w wersji z konstrukcją nośną (rama) za pomocą śrub, nitonakrętek lub nitów - tu sprawdzi się wybór opcji „Otwory montażowe”.elementy montażoweelementy montażoweelementy montażowe

Najczęściej stosuje się montaż poprzez gięte krawędzie lub za pomocą systemowych uchwytów montażowych dostępnych w naszej ofercie - elementy montażowe.

(sprawdź punkt „Jak poprawnie zwymiarować panel?”).

Jaka jest różnica między wymiarem w świetle a wymiarem panelu?

Wymiar w świetle to odległość mierzona pomiędzy wewnętrznymi krawędziami elementów konstrukcyjnych, np. słupków, ościeżnicy, ramy czy balustrady. Oznacza faktyczną szerokość lub wysokość wolnej przestrzeni użytkowej.

elementy montażowe

Jeśli planujesz montaż paneli przy pomocy elementów montażowych z naszej oferty wówczas zalecamy pozostawienie do 2 cm wolnej przestrzeni pomiędzy panelem a każdym słupkiem i fundamentem. Systemy montażowe z opcją regulacji pozwolą wyśrodkować panel pomiędzy słupkami kompensując niedokładności montażowe i budowlane.

Przykład:

  • Wymiar w świetle: Szerokość 200 cm x Wysokość 100 cm
  • Wymiar panelu: (200 cm - 4 cm) x (100 cm - 2 cm) = 196 x 98 cm

Określając docelowy wymiar panelu w przypadku montażu za pomocą giętych i otworowanych krawędzi zalecamy pozostawienie około 1 cm wolnej przestrzeni od każdego słupka. Oznacza to, że od wymiaru w świetle należy odjąć łącznie 2 cm (1 cm luzu + 1 cm luzu) na szerokości.

Przykład:

  • Wymiar w świetle: Szerokość 150 cm
  • Wymiar panelu: 150 cm - 2 cm = 148 cm

(sprawdź punkt „jak mocować panele?”).

Dodatkowa rama nie jest konieczna w przypadku większości przęseł — panele można montować bezpośrednio do słupków przy użyciu systemowych elementów montażowych.

  • Opcjonalne gięcie krawędzi dodatkowo usztywnia konstrukcję.
  • W przypadku bram i furtek zaleca się zastosowanie ramy konstrukcyjnej dla większej stabilności i trwałości, oraz jako elementu konstrukcyjnego mechanizmów suwanych.
  • Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy od wymiarów paneli, obciążeń i docelowego miejsca zastosowania.

Produkujemy elementy służące jako wypełnienia do bram i furtek, wykonywane pod wskazany wymiar ramy.

  • Elementy te tworzą spójną i estetyczną całość z ogrodzeniem, zachowując jednolity wzór i proporcje.
  • Projekt, wymiary i otwory są dopasowywane indywidualnie, co pozwala na precyzyjny montaż.

Standardowe panele nie są elementami nośnymi, ale mogą pełnić funkcję wypełnienia balustrad jeśli zostaną odpowiednio dobrane i zamontowane.

  • Panele mogą być stosowane w balustradach balkonowych, tarasowych lub klatkach schodowych.
  • Aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość:
    • montaż musi być zgodny z obowiązującymi przepisami,
    • panele powinny być osadzone w stabilnej, nośnej konstrukcji,
    • wymiary i grubość paneli należy dobrać do rodzaju konstrukcji,
    • należy zachować sztywność paneli i brak ostrych krawędzi.
  • Doradzamy w doborze paneli i sposobie montażu, aby wypełnienie było bezpieczne i estetyczne.

Panele wykonujemy z wysokiej jakości blachy stalowej lub blachy stalowej ocynkowanej w zależności od przeznaczenia i potrzeb Klienta. Panele wykonane z blachy nieocynkowanej są tymczasowo zabezpieczone przed korozją poprzez olejowanie. Opcja ta znacząco chroni blachę przed powstawaniem nalotu rdzy w trakcie transportu i niewłaściwego przechowywania (dzięki olejowaniu ewentualnie powstały drobny nalot jest łatwy do usunięcia przed malowaniem i nie podlega reklamacji).

  • Wszystkie materiały posiadają certyfikat kontroli zgodności 3.1, co gwarantuje ich jakość i bezpieczeństwo.
  • Wybór materiału wpływa na trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz wygląd panelu.

Standardowo panele wykonujemy ze stali o grubości 2 mm, co zapewnia odpowiednią sztywność i trwałość w większości zastosowań.

  • Blacha 2 mm jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem przez Klientów.
  • Sztywność panelu zależy także od jego wymiarów i wybranego wzoru, dlatego przy większych elementach zalecamy konsultację z naszym zespołem.
  • Na etapie zamówienia można wybrać grubszą blachę, jeśli projekt tego wymaga.
  • Pomagamy w doborze odpowiedniej grubości, aby panele były trwałe i stabilne przez wiele lat.

Maksymalny wymiar pojedynczego panelu wynosi 300 × 150 cm.

Standardowo panele nie posiadają otworów montażowych, ale możemy je wykonać na życzenie Klienta.

  • Aby zamówić panele z otworami, wybierz opcję „Otwory montażowe”podczas konfiguracji panelu w specyfikacji produktu. Wykonamy otwory montażowe o średnicy 8 mm rozmieszczone równomiernie po obwodzie w rozstawie co 30 - 40 cm.
  • Dzięki temu montaż paneli będzie łatwiejszy i szybszy, a konstrukcja pozostanie stabilna.

„Wymiar w świetle” to odległość mierzona pomiędzy wewnętrznymi krawędziami elementów konstrukcyjnych, np. słupków, ościeżnicy, ramy czy balustrady.

  • Oznacza faktyczną szerokość lub wysokość wolnej przestrzeni użytkowej, czyli tego miejsca, które pozostaje „do dyspozycji”.
  • Aby uzyskać docelowy wymiar panelu, należy od wymiaru w świetle odjąć odpowiedni luz montażowy. Zalecany margines różni się w zależności od metody mocowania:
    • Montaż Regulacyjny (System montażowy): Zalecamy pozostawienie do 2 cm wolnej przestrzeni od każdego słupka.
    • Montaż Stały (Gięte/Otworowane Krawędzie): Zalecamy pozostawienie około 1 cm wolnej przestrzeni od każdego słupka.
elementy montażowe

(sprawdź punkt „jak mocować panele?”)

Rysunek poglądowy do paneli wycinanych laserowo powinien zawierać:

  • Wymiary długości i wysokości krawędzi w centymetrach,
  • Wymiary kątów (jeśli różnią się od 90°),
  • Ewentualne otwory montażowe,
  • Rodzaj materiału, numer wzoru, ilość elementów.

Te informacje wpływają na dokładną wycenę projektu.

Tak — oferujemy słupki i elementy montażowe, dobierane indywidualnie do każdego zamówienia.

  • Dzięki temu montaż paneli jest prosty, trwały i dopasowany do konkretnego projektu.

(sprawdź punkt „jak mocować panele?”)

Tak, realizujemy zamówienia już od jednej sztuki.

Tak, realizujemy również projekty indywidualnie, zgodnie ze specyfikacją Klienta. Każdy taki projekt powstaje na podstawie przekazanych wytycznych i jest przesyłany do akceptacji przed rozpoczęciem produkcji, aby zapewnić pełną zgodność z oczekiwaniami Klienta. Naszym celem jest optymalne dopasowanie paneli do przestrzeni Klienta — pod względem kształtu, wymiaru i wzoru.

Tak — produkujemy panele dokładnie według wymiarów i wytycznych podanych przez Klienta.

  • Realizujemy indywidualne zamówienia, uwzględniając kształt, wzór, logo oraz wymiary paneli.
  • Możliwe jest również kontynuowanie motywu na kolejnych panelach, tworząc spójną i estetyczną całość.
  • Doradzamy w projektowaniu paneli na wymiar, aby dopasować je do przestrzeni i zapewnić trwałość oraz funkcjonalność.

Zamówienie można złożyć online, e-mailowo lub telefonicznie — szybko i wygodnie.

  • Najprościej złożysz zamówienie przez naszą stronę internetową.
  • Alternatywnie przyjmujemy zamówienia e-mailowo, telefonicznie lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego – wystarczy, że podasz nam specyfikację produktu, ilość oraz dane do wysyłki.
  • Szczegółowy przewodnik krok po kroku znajduje się w sekcji Zakup krok po kroku w stopce strony.
  • Pomagamy w procesie zamówienia, odpowiadając na pytania i doradzając przy konfiguracji produktów.

Nie wykonujemy montażu paneli, ale oferujemy pełne doradztwo techniczne w zakresie montażu i doboru odpowiednich rozwiązań.

Wizualizacje mają charakter poglądowy i mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu produktu.

  • Obrazy tworzone są przy użyciu sztucznej inteligencji, dlatego mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu produktu — np. w proporcjach, kolorze czy oświetleniu.
  • Ich celem jest pokazanie ogólnego efektu aranżacji, a nie dokładne odwzorowanie projektu.
  • Przed realizacją zamówienia przygotowujemy indywidualny projekt techniczny, który jest wiążący i pokazuje realne parametry oraz techniczny, który jest wiążący i pokazuje realne parametry oraz szczegóły powstającego produktu.

System wizualizacji ma dzienny limit dla jednego adresu IP, aby zapewnić płynną pracę dla wszystkich użytkowników.

Jeśli wizualizacja się nie generuje:

  • Odśwież stronę i upewnij się, że masz stabilne połączenie z Internetem.
  • Sprawdzić, czy nie masz włączonych wtyczek blokujących skrypty (np. AdBlock).
  • W przypadku problemów ze stroną, spróbuj odświeżyć ją lub wyczyścić cache i cookies w przeglądarce.
  • Spróbuj ponownie za kilka godzin lub następnego dnia.

Jeśli problem będzie się powtarzał, napisz do nas na kontakt@metalowypanel.pl — chętnie pomożemy rozwiązać problem.

Proces generowania wizualizacji trwa zazwyczaj od kilku sekund do kilku minut, w zależności od stopnia skomplikowania projektu i obciążenia systemu.

  • W tym czasie możesz pozostać na stronie — grafika tworzy się automatycznie.
  • Jeśli oczekiwanie się wydłuża, nie odświeżaj strony – to może przerwać proces.
  • Po zakończeniu generowania wizualizacja pojawi się automatycznie na ekranie.

Na każde przesłane pytanie staramy się jak najszybciej udzielić odpowiedzi. Jednak, w zależności od tego, czy jest to proste pytanie, czy obszerna wycena, odpowiedź może trwać od kilku minut do kilku dni roboczych.

Czas realizacji zależy od rodzaju zamówienia — gotowe produkty wysyłamy w ciągu 1 – 3 dni roboczych, a produkty wykonywane według specyfikacji Klienta realizujemy do 14 dni roboczych.

  • Produkty gotowe, które są na stanie magazynowym, wysyłamy w terminie 1 – 3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.
  • Produkty według specyfikacji Klienta realizujemy po zaksięgowaniu wpłaty i zatwierdzeniu projektu.
  • Około 80% zamówień według specyfikacji Klienta wysyłamy w ciągu 7dni roboczych, maksymalny czas realizacji wynosi 14 dni roboczych.
  • O dokładnym terminie wysyłki informujemy e-mailowo.

Czas realizacji zamówienia liczony jest:

  • od momentu zaksięgowania wpłaty — w przypadku produktów gotowych,
  • od momentu zatwierdzenia projektu — w przypadku zamówień wykonywanych według indywidualnej specyfikacji Klienta.

Tak — w wyjątkowych sytuacjach możemy zrealizować zamówienie w krótszym terminie.

  • W takim przypadku prosimy o kontakt przed złożeniem zamówienia, aby ustalić indywidualne warunki.
  • Wszystkie zamówienia staramy się realizować w możliwie najkrótszym czasie, zawsze z dbałością o jakość.

Dostępną formą płatności jest przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy:

  • IBAN: PL 49 1020 1332 0000 1902 1630 7870
  • SWIFT: BPKOPLPW

Na dokonanie płatności Klient ma 14 dni od daty złożenia zamówienia. Brak dokonania płatności w tym terminie skutkuje anulowaniem zamówienia.

Możliwość wprowadzania zmian zależy od rodzaju zamówionych produktów oraz etapu realizacji zamówienia.

  • Zamówienia z produktami gotowymi dostępnymi na stronie - mogą być modyfikowane przed przekazaniem towaru do wysyłki.
  • Zamówienia z produktami wykonywanymi według specyfikacji Klienta(na zamówienie) – zmiany mogą być dokonywane tylko na etapie uzgadniania projektu i wprowadzania poprawek.
  • Po zatwierdzeniu projektu i przekazaniu zamówienia do produkcjinie ma możliwości wprowadzenia zmian.

Prosimy o jak najszybszy kontakt, aby uwzględnić wprowadzone zmiany.

Możliwość wycofania zamówienia lub zwrotu towaru zależy od rodzaju zamówionych produktów oraz statusu Klienta.

  • Zamówienie z produktami gotowymi dostępnymi na stronie może zostać anulowane pod warunkiem, że nie zostały jeszcze przekazane do wysyłki zgodnie z obowiązującymi procedurami.
  • Zamówienia z produktami wykonywanymi według specyfikacji Klienta(na zamówienie) nie podlegają anulowaniu ani odstąpieniu od umowy po rozpoczęciu realizacji, ze względu na indywidualny charakter zamówienia. Anulowanie jest możliwe tylko przed rozpoczęciem procesu produkcyjnego. Po akceptacji projektu i rozpoczęciu realizacji, zamówienie jest wiążące.
  • Zwrot towaru przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę dokonującego zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością zawodową:
    • Możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Z wyłączeniem produktów według specyfikacji Klienta.
    • Zwrot towaru należy odesłać do Sprzedawcy w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy, na własny koszt.
    • Nie przyjmujemy paczek wysyłanych za pobraniem.

Tak — produkty są wysyłane na terenie całego kraju.

  • Po wcześniejszym ustaleniu kosztów dostawy możliwa jest także wysyłka na terenie Unii Europejskiej.
  • Wszystkie przesyłki realizowane są z zachowaniem standardów bezpieczeństwa, aby produkty dotarły w stanie nienaruszonym.

Koszt wysyłki ustalany jest indywidualnie dla każdego zamówienia i zależy od wagi, wymiarów oraz strefy doręczenia.

  • W podsumowaniu zamówienia przedstawiana jest zawszenajkorzystniejsza i atrakcyjna cenowo opcja dostawy.
  • W przypadku, gdy koszt wysyłki przekracza 30% wartości zamówienia, prosimy o kontakt z nami w celu optymalizacji kosztów zamówienia i dostawy.

Zamówienia mogą być dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej, innego przewoźnika transportowego lub w formie odbioru osobistego w siedzibie firmy po wcześniejszym ustaleniu terminu.

  • Wysyłka kurierska lub przewoźnikiem transportowym dobierana jest w zależności od wagi i gabarytów zamówienia.
  • Odbiór osobisty w siedzibie firmy możliwy jest po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
  • Przy odbiorze osobistym zapewniamy pomoc przy załadunku zamówionych produktów, aby cały proces był bezpieczny i wygodny dla Klienta.

Odpowiedzialność za rozładunek zależy od rodzaju produktów oraz sposobu dostawy.

  • Produkty drobne — kurier doręcza paczkę pod wskazany adres, obejmując standardową usługę dostawy.
  • Produkty ciężkie i gabarytowe — rozładunek leży po stronie Klienta. W praktyce kierowca może wymagać jedynie pomocy przy rozładunku.

Od momentu złożenia zamówienia Klient na każdym etapie otrzymuje powiadomienia o zmianie statusu realizacji.

W momencie przekazania towaru do wysyłki Klient otrzymuje informację z numerem listu przewozowego lub numer telefonu do kierowcy w celu uzgodnienia dogodnego terminu doręczenia przesyłki.

Zaleca się sprawdzenie paczki w obecności kuriera, co ułatwia ewentualny proces reklamacyjny.

  • Kurier ma obowiązek zaczekać, aż Klient sprawdzi towar.
  • W przypadku stwierdzenia uszkodzenia produktu należy:
    • Zgłosić problem kurierowi dostarczającemu przesyłkę.
    • Sporządzić protokół szkody z uwzględnieniem wszystkich uszkodzeń.
    • Wykonać dokumentację zdjęciową uszkodzonego towaru.
  • Brak zachowania powyższych kroków może skutkować odrzuceniem reklamacji.

Reklamacje należy zgłaszać za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, przesyłając go drogą e-mailową do Sprzedawcy.

  • Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od jej poprawnego zgłoszenia.
  • W zgłoszeniu reklamacyjnym należy dołączyć wszelką dokumentację zdjęciową lub opisową niezbędną do prawidłowego rozpatrzenia sprawy.

Po rozpatrzeniu reklamacji Klient otrzyma informację o wyniku postępowania oraz ewentualnym sposobie rozwiązania w przypadku jej uznania. W zależności od sytuacji możliwe są następujące rozwiązania:

  • Naprawa uszkodzonego elementu, jeśli jest to możliwe.
  • Wymiana produktu na nowy, gdy naprawa nie jest wykonalna.
  • Zwrot kosztów, jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe.

Tak, wszystkie produkty objęte są 24-miesięczną gwarancją od daty zakupu.

Gwarancja nie obejmuje:

  • Uszkodzeń powstałych po bezusterkowym odbiorze przesyłki od kuriera.
  • Niewłaściwego zabezpieczenia produktu.
  • Niewłaściwego użytkowania lub konserwacji.
  • Normalnego zużycia produktu wynikającego z eksploatacji.

Dostępne są specjalne warunki cenowe oraz elastyczne zasady współpracy dla firm branżowych i stałych klientów.

Gwarancja nie obejmuje:

  • Rabaty i indywidualne wyceny dotyczą dystrybutorów oraz odbiorców hurtowych.
  • Oferowane są przejrzyste zasady współpracy oraz możliwość długofalowej kooperacji na korzystnych dla obu stron warunkach.
  • W celu uzyskania szczegółowych informacji należy skontaktować się z Działem Handlowym: kontakt@metalowypanel.pl

Masz dodatkowe pytania?

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami:

Formularz kontaktowy - kliknij

Email: kontakt@metalowypanel.pl

Tel.: +48 451 008 451